Az EP-választás után diszkóbotránya vált Magyar Péter legismertebb akciójává: a magyarok 83 százaléka hallott róla, 70 százalékuk pedig igaznak is tartja a történteket. A Magyar Társadalomkutató felméréséből az is kiderül, hogy minden második magyar (50 százalék) helytelen döntésnek tartja azt, hogy a Tisza Párt elnöke korábbi ígéretével ellentétben mégis beült az Európai Parlamentbe.
2024. június 9-én Magyar Péter pártja kapta az ellenzéki pártok közül a legtöbb szavazatot, aminek következtében az ellenzék egyik legismertebb szereplője lett. A Magyar Társadalomkutató Kft. megvizsgálta, hogy az EP-választások után 2 hónappal milyen témákhoz tudják kötni Magyar Pétert az emberek, és hogyan ítélik meg politikai tevékenységét.
Az EP-választás után diszkóbotránya lett Magyar Péter legismertebb akciója, a felnőtt magyar lakosságot reprezentáló válaszadók több mint négyötöde (83 százalék) hallott arról a hírről, hogy Magyar Péter dulakodásba keveredett nyáron „egy éjszakai fővárosi szórakozóhelyen”. A hírről értesültek 70 százaléka tartja igaznak ezt a hírt, mely ráadásul a hírt ismerő baloldali szavazók többsége, így a Tisza-szavazók 55 százaléka és a DK-MSZP-P – koalíció szavazóinak 52 százaléka szerint is megtörtént, s csak kevesebb mint harmaduk (28 és 30 százalék) gondolja úgy, hogy ezt csak Magyar Péter rosszakarói állítják.
A diszkóbotrányon túl fontos fejlemény volt még, hogy Magyar Péter a választási kampányban tett többszörös ígérete ellenére felvette európai parlamenti mandátumát. Döntését azonban minden második magyar (50 százalék) ellenzi, és mindössze harmaduk ért egyet (33 százalék) vele, így ez jelentős hitelességi deficitet jelent számára.
A kutatás 1000 fő telefonos (CATI) megkérdezésével készült, az adatfelvételre 2024. augusztus 5-8. között került sor. A minta reprezentatív a 18 évesnél idősebb lakosságra nem, kor, régió, településtípus és iskolai végzettség szerint. 1000 fős mintanagyság és 95 százalékos megbízhatósági szint esetén a maximális mintavételi hiba ± 3,16 százalék.